Thursday, August 2, 2007

Googles Docs - jeg eeeeelsker dig!

Denne uges opgaver er nemme at komme igennem. Det er nemlig mig selv, der har udarbejdet dem ;-) Så jeg har været igennem Google Docs, Zoho writer osv. Og jeg må tilstå, at jeg personligt er stor, stor fan af Google Docs. Jeg har også prøvet de andre - men falder altid tilbage til Googles Docs. Måske i virkeligheden mest fordi, det var det program, jeg startede med at bruge og har vænnet mig til - og så virker alle andre programmer mere besværlige at skulle gå til. En stor fordel ved Google Docs er, at man her kan bruge sin Google konto, som rigtig mange har via deres Gmail - man kan trække på adressekartoteket fra sin mail osv. Google er fantastisk dygtige til at integrere deres tjenester, så de hænger sammen - og til stor gavn for brugerne. En gang imellem kan jeg dog også gyse lidt ved tanken om, hvor stor magt og viden Google har over mit liv: Min mail, mine dokumenter, mine kontaktpersoner, mine foretrukne nyhedsressourcer. Hvis Google går ned - går jeg ned.

Jeg har brugt Google Docs rigtig meget i projekt og andre samarbejdssammenhænge. Det er 1000 gange nemmere end at skulle maile versioner af dokumenter frem og tilbage. Helt sikkert fremtidens form for dokumenthåndtering. Jeg mangler godt nok en power point mulighed - men mon ikke den kommer?

No comments: