Tuesday, May 1, 2007

Chat om chat

Lidt forsinket har jeg fået afprøvet Google Talk og Messenger. Og til min store forbavselse, virker det faktisk ganske nyttigt i arbejdssammenhæng. Jeg har tidligere rent privat prøvet - og forkastet - chat som kommunikationsmåde. På en eller anden måde, duede det bare ikke for mig. Mails og SMS'er ryster jeg til gengæld ud med løs hånd. Men nu skulle chat software'n afprøves igen, og det virker godt ift. de små, korte beskeder, der lige skal udveksles om dette og hint. Bedre end telefonen - fordi man ikke forstyrrer på samme måde. Og bedre end mails, fordi det er hurtigere og ikke ligger og fylder op i ind-bakken. Ulempen er, at man bliver afbrudt mange gange i noget andet, man er ved at lave, og man synes ikke, man lige kan lade være med at reagere. Mht. om jeg foretrækker det ene chatprogram frem for det andet. Tjaaa. Jeg tror egentlig Google Talk vinder - men det er mest fordi, jeg der kan trække på den liste over kontaktpersoner, jeg allerede har i min Gmail. Det er lidt besværligt at skulle oprette folk igen som kontaktpersoner i Messenger. Det virker som om, Messenger har en del flere funktioner, end Google Talk - men der er jeg nok lidt mere til den skrabede model. Har egentlig ikke behov for at bruge webcam eller et hav af ikoner. Back to basic - ren tekst - ikke alt det forstyrrende lir.

2 comments:

Anonymous said...

Så er det jo Meebo, du skal have fat i. Den kan både køre Messenger og Google Talk på én gang, og den indeholder ikke alt det overflødige lir, der fylder så meget i MSN Messenger. Det bedste er, at den ikke skal downloades. Den kører i en alm. webbrowser.

Prøv Meebo her

Sara Jørgensen said...

Ja, det er rigtigt. Jeg kan godt huske, du tidligere har introduceret mig for Meebo. Det må prøves. Tak for tippet!