Wednesday, April 18, 2007

RSS readers

Jep - så er opgaverne i uge 2 løst - med fornøjelse !! Jeg har haft en RSS reader op og køre i lang tid efterhånden, men det har været en downloadet applikation og ikke en webbaseret. Den har faktisk irriteret mig i et stykke tid - og gjort mig til genstand for megen spot og spe, idet den afgiver en høj ringetone, hver gang, der kommer et nyt indlæg ind. Ringetonen kan selvfølgelig slås fra - hvis lyden generelt slås fra på pc'en. Men ellers ikke. Så nu har jeg oprettet mine feeds i Google Reader i stedet - og hvis ellers det kommer til at fungere godt, så nedlægger jeg den anden.

Bortset fra det tekniske overvejelser, så er RSS feeds en rigtig god mulighed for mig i at følge med i udviklingen på biblioteks- og IT-området. Det er primært her, jeg bruger readeren. En overskrift og en kort tekst - det kan man lige hurtigt skimme igennem. 1 min. så er man opdateret på dagens nyheder in brief, og når noget særligt spændende fanger øjet, læser jeg jo bare videre om lige præcis det.

No comments: